GYSÄRIV BLOGG

Alla inlägg den 18 april 2016

Av Gysar Mark - 18 april 2016 10:59

JoseFINE

Av Gysar Mark - 18 april 2016 10:48

Fredag Jag har varit hos mina föräldrar jag var en liten stund hemma hos dom sen kom våra kompis. dom sov över hos oss och vi grillade korv.
Sen på lördag då åkte våran kompis. då tog vi det lugnt en stund innan pappa pratade om husbilen hela helgen. Han väntar till på torsdag

Av Gysar Mark - 18 april 2016 10:42

I helgen bakade jag och Emelie kärlesmums. Smeten var God! Bjöd familjen på efterrätt. Kakan blev jätte god!!

Här är reseptet


Ingredienser
225 g Smör
2 dl mjölk
5 ägg
4½ dl strösocker
1½ msk vaniljsocker
1¼ dl kakao
3 tsk bakpulver
6 dl vetemjöl
Glasyr:
75 g Smör
¾ dl starkt kaffe
½ dl kakao
1½ msk vaniljsocker
5 dl florsocker
Garnering:
1 dl kokosflingor
Gör så här:
Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en långpanna ca 30x40 cm eller lägg i ett bakplåtspapper. Smält smöret, häll i mjölken och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt, gärna med elvisp. Sikta ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl genom en sil. Tillsätt smör och mjölk och blanda allt till en jämn smet. Häll smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter. Glasyr: Smält smöret i en kastrull, tillsätt kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker och blanda väl. Tag ut kakan ur ugnen, låt den stå en stund. Bred glasyren över den varma kakan och strö över kokosflingorna.

Axel

Av Gysar Mark - 18 april 2016 10:34

Hon som sjunger denna låt heter Linda Andersson burström och arbetar idag som låtskrivare. Sångerska och Sångpedagog. Hon föddes den 3 januari i Sundsvall. Redan som liten barn älskande hon att sjunga och hitta på egna låtar. På sin fritid var hon med i olika barnkörer och hon spelade piano i musikskolan. 

jag tycker om den här låten för att den påminner mig om min älskande farfar jag lyssna på den låten ofta. 

Av LL 

Av Gysar Mark - 18 april 2016 10:22

Johan jurreskig smakar på hambuurgare i new york  går på  TV3 på Tisdagar 

21:00 förra avsnittet han på charlies  ost burgare,

den såg god ut. Jag blev  Sugen på den  

På McDonalds finns just nu , mellan 12 april 

2 maj jureskog newyork att köpa 

så nu kan man köpa

den även i Kinna  


tips mB 


Av Gysar Mark - 18 april 2016 10:16

Tycker att de är toppebra låt . Dom sjunger på portugisiska och det handlar om deras kompisar som bor i gettot . Jag kommer att träna på att sjunga låten .


 

Presentation


Marks GYSÄRIV

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Marks GYSÄR

Marks GYSÄR

Tid


Ovido - Quiz & Flashcards